fredag 3. januar 2014

Hjemmelaget hudkrem versjon 2

Jeg lager to forskjelige basishudkremer, den ene finner du her, og her kommer min andre favorittkrem:


Julies superenkle, hjemmelagde hudkrem versjon 2:

Hovedregelen er at jeg bruker 75% flytende olje(kokosolje, mandelolje, aprikoskjerneolje, avocadoolje, olivenolje etc, en eller flere sammen), og 25 % fast olje/smør (sheasmør, kakaosmør, mangosmør etc, en eller flere sammen). Bland akkurat som du vil innenfor disse prosentene. Husk at noen oljer og smør lukter litt, som f.eks kakaosmør, så hvis du ikke elsker lukten av sjokolade anbefaler jeg andre oljer :)

Slik gjør du:
1. Smelt oljene sammen forsiktig over vannbad til alt er smeltet, og avkjøl i 30 minutter. Tilsett nå 10-30 dråper av essensielle oljer som f.eks lavendel, vanilje, rosmarin eller absolutt hva du vil av duft. Avkjøl i 30 minutter i fryseren.

2. Pisk med håndmikser et par minutter til en fluffy, deilig konsistens og hell over på søte, små glasskrukker!

1 kommentar:

  1. Hei Julie! Jeg brukte olivenolje i min "krem" men den ble aldri fast, og er en slags halvflytende miks med små fettperler... lurer på hva som gikk galt og om jeg kan fikse den ved å tilsette mer hardt fett.. Jeg droppet bivoksen da, siden jeg ville lage den vegansk, i tillegg til at jeg ikke vil ha noe mineralsk i den. Men kanskje bivoks må til?
    Er det for sent å redde den tror du?

    SvarSlett